Daar zitten ze: Youp van ’t Hek en Wendy van Dijk. Geen beste vrienden, dat is wel zichtbaar. Toch hebben ze een gezamenlijk doel:
Tijn!
Het kleine mannetje dat alle aandacht kreeg met zijn nagel lak actie voor Serious request. Wat een held! Hij kreeg, in tegenstelling tot vele anderen die veel harder hun best doen, heel Nederland in beweging voor een goed doel.
Maar zoals dat met alles gaat, het leven gaat door, mensen gaan over tot de orde van de dag en de geweldige actie verdwijnt stilletjes van het toneel.
Totdat het nieuw leven wordt ingeblazen door twee wel heel bekende Nederlanders. Volop aandacht in de media en succes verzekerd.
Publiciteitsstunt!?
Zouden Youp en Wendy dit echt enkel doen voor zichzelf en hun eigen bekendheid? Om geliefd te zijn bij het volk? Wendy… misschien, maar Youp… om geliefd te zijn bij het volk. Nooit! Die man interesseert dat niks. Of hij nu wel of niet geliefd is, zal hem aan zijn reet roesten, daar is hij veel te eigengereid voor. Publiciteit!?
Tja wie zal het zeggen? Misschien de mensen waarvoor het nooit goed is.
Krent of profiteur?
Wanneer een bekend persoon van zijn bekendheid gebruik maakt om een ander te helpen, is dit natúúrlijk voor zijn eigen publiciteit!
Wanneer een bekend persoon zich afzijdig houdt van “goede doelen”, dan is hij een krent!
Voor sommige mensen is het gewoon nooit goed. Precies voor deze mensen heb ik een tip:
Laat een reactie achter